woensdag 23 augustus 2017

Ik mag er dus niets over zeggen - en al helemaal geen foto's...

De betrokkene wil er niets over kwijt. Althans, IK mag er niets over vermelden. Niet op social media. Over deze blog heb ik het helemaal maar niet gehad.

En waarom mocht WimLex het eigenlijk wél, zijn eigen brugpiepende Alexia filmen en dat vervolgens naar alle mogelijke media in Nederland sturen? 

Zij zelf praat er graag en vaak over, met ons, met familie, met oude vriendinnen, met de nieuwe klasge, eh... Hm. Die nieuwe, die ze in principe dus slechts één keertje heeft ontmoet, maar de komende tijd, eh, nou ja. Die zijn niet zo heel nieuw en verrassend meer, omdat ze - digitaal als de 11 jarigen zijn tegenwoordig - op die eerste kennismaking ergens in mei al een groepsapp hebben aangemaakt en de halve zomervakantie al meer of minder nuttige informatie via whatsapp hebben uitgewisseld. En dat is eigenlijk best wel fijn lijkt me, dat haalt de spanning er een beetje af.

Zij wil dus NIET dat, wat de moeder van vriendin deed, haar foto's op facebook komt te staan met daaronder de tekst dat ze voor het eerst.. op de fiets... grmbl.. en al helemaal niet met het woord brugpiePIEEEEEP - oeps. Censuur.

Die foto is in ieder geval niet gemaakt. Maar hé, dit is mijn blog, en dat gaat onder meer over mijn emoties. Die heb je als moeder wel eens, als er een belangrijke mijlpaal heeft plaatsgevonden. Maar daar komt ze vast zelf over een aantal jaar nog wel achter.

Dus eh...

Wat wilde ik ook alweer kwijt? Ik ben trots! Op mijn mooie dochter, mijn tweede kind dat al zo groot en zelfstandig is, zo slim. Als ik je daar zie fietsen met je wapperende lange haar en nog weer langere benen dan vorige maand, helemaal zin in dit nieuwe avontuur, dan weet ik: het gaat helemaal goed komen, ik heb het volste vertrouwen in jou, jij redt het prima. Wow.

4 opmerkingen:

  1. Maak er lekker een logje over en zet het prive, misschien vindt ze het later supertop om te lezen. En eh... toch maar blij zijn dat jouw brugpieper niet zo'n uitzonderingspositie hoeft te bekleden als die dochters van WA.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zouden mijn jongens ook echt nooit gewild hebben, met al hun positieve en negatieve 'avonturen' op het www

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, hier gaat het maandag gebeuren en ik snap jou en ik snap haar. Ze gaat het vast geweldig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik mag van de mijne alles publiceren. Qua verhalen. Als het om foto's gaat, dan moet ik natuurlijk wel even toestemming vragen ;)
    Ze is nogal van de ijdele nl.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?