dinsdag 15 augustus 2017

De tropische bruiloft en de paraplu's

Een tropische bruiloft wilden we, liefst aan zee, maar aangezien we wat een flink stel kreupele bejaarden er wat minder mobiele oudere gasten zijn hebben we een buitenbruiloft op een goed bereikbare plek in het park aan het water. Ook leuk. Open jurk, kinderen met blote benen, ijs en bier, colombiaanse muziekje op de achtergrond...

De weersvoorspellingen helaas zijn verre van tropisch: het wordt "wisselvallig". Met vette regenkans. Ik hoef nog net geen bontjas, maar die paraplu heb ik voor de zekerheid besteld. De kleding en de colombianen zullen blijven, maar verder verplaatsen we de boel wellicht helemaal naar binnen. Dat kan daar gelukkig ook. Het gebouw is mooi, maar buiten in de zon in het gras was toch net even wat prettiger..

Aan de andere kant, die weersvoorspellingen zijn ook nogal wisselvallig. Het KNMI, de buienradar, weatherunderground, ze spreken elkaar lekker tegen soms. En de uur tot uur voorspelling van de buienradar geeft elk kwartier (ja, ik beken, ik kijk zo vaak...) een ander beeld. Dan is er 40% kans op 1.9 mm om 11 uur, dan weer 20% kans op 0.0 mm.

We wachten het wel af. Inmiddels heb ik een binnenlocatie gevonden waar we foto's kunnen maken die mogelijk nog mooier is dat de locaties die we buiten hadden, dus wat dat betreft maakt het me weinig meer uit. Maar de entree die we dachten te maken en het ja-woord in de stralende zon aan de waterkant... ehhmmm. Misschien moeten we dat nog even vlak van te voren bijstellen...

9 opmerkingen:

  1. Tja, het weer ..... Maar het wordt vast een superleuke dag, met (of zonder) zon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het weer heb je niet in de hand, maar op zo'n dag wil je wel graag weten waar je aan toe bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg vervelend inderdaad. En de voorspellingen wisselen inderdaad om het uur. Ik wed dat het een geweldige dag wordt. Met of zonder bui op het beslissende moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend dat weer, helaas heb je dat niet in de hand. Hopelijk valt het mee!! Heel veel plezier in ieder geval!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gegaan is, en hoe het gaat, en hoe je eruitziet, en jouw MAN en de kinders en... Kortom: snel bloggen hoor.
    Enne: van harte!!! ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je die binnenlocatie ook met de fotograaf besproken? Kan er wel mooi zijn maar licht zorgt voor mooie foto's. Wens je een droge dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet besproken, maar hij was erg onder de indruk van het mooie licht en de mooie lijnen! :-) Binnenkort hier...

      Verwijderen
  7. Ik hoop dat het goed komt/is gekomen want ik weet niet precies wanneer nou dé dag is/was.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is lastig om te duimen onder het typen maar dat moet dan maar ik gun gewoon een zonnige trouwdag!
    Nee hoor , ben niét nieuwsgierig naar de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...