maandag 21 augustus 2017

De bruiloft

Ik wil trouwen, maar dan moet het wél lekker weer zijn!, had mijn voormalige verloofde nog gezegd, ook tegen de ambtenaar van de burgelijke stand. Alles stond dus klaar voor een tropische bruiloft. Lekker buiten foto's maken, buiten trouwen aan het water, een spetterende entree per waterfiets... lange receptie op het terras en een hele blote jurk.

Met angst en beven zagen we het weerbericht aan, de buienradar heb ik wel 100 keer uur gecheckt. De temperatuur zou niet hoger worden dan een graad of 21, soms 19 zelfs in de middag. Daar had ik me al bij neergelegd. Maar die buien, wanneer zouden die vallen?!

Om 8.15 ging mijn wekker na een nacht van zeer onrustig slapen en veel wakker liggen . Ik was om de een of andere onduidelijke reden best wel wat bibberig, maar toen zowel dochter als kapster/visagiste in de huiskamer stonden en gezellig wat babbelden was het ook weer weg. 

Kapster/visagiste heeft haar werk goed gedaan!

Om 11 uur waren we klaar met aankleden, en stond de fotograaf voor de deur. In de stromende regen... Fotoshoot werd dus ook maar verplaatst naar binnen. We hebben dicht bij een prachtig gebouw, theater annex museum, daar konden we terecht. 






Na de fotoshoot vertrokken we per auto en geweldig ritje in een elektrisch golfkarretje naar de plek waar de ceremonie/receptie en diner zouden plaatsvinden. Helaas dus niet buiten aan het water en op het terras, maar in de grote lichte zaal in het ook heel erg mooie gebouw van de uitbuiter uitbater van het terras. We hadden een aparte ingang zodat we ongezien nog even in een kamertje boven konden relaxen (krentebol erbij, schoentjes uit..) terwijl beneden de gasten naar hun plaatsen werden gedirigeerd door de ceremoniemeester die al de hele ochtend aan het versieren en organiseren was geweest. 

Wat een geweldige uitvinding, zo'n ceremoniemeester zeg! We zijn best wel controlefreakjes, maar iemand die gewoon uitvoert met jouw wensen in gedachten en zelf nergens over na hoeven denken, dat is echt top! Daarbij, altijd het eerste drankje en hapje, iedereen maakt plaats voor je... (Zou Maxima dit nou altijd zo voelen?!)



De ambtenaar draaide zijn verhaaltje af, hier en daar begeleid door de bijzondere geluiden en vooral goed getimede geluiden die de kinderen met hun roltongen wisten te maken. We hebben ja gezegd, getekend, man heeft mij ondanks protesten van mij in verband met uitlopende lippenstift uitgebreid gezoend, nog een afrondend praatje en toen konden we aan prosecco en macarontaart. Echt heerlijk! 

En toen: borrelen!! Géén felicitatie-rij, hadden we gevraagd, gewoon gezellig kletsen en drinken en dan komt het bruidspaar wel een keer voorbij. Dat lukte prima.Soms moest een collega van man zich aan mij voorstellen en was er een tante die de man van mijn zus feliciteerde omdat ze dacht dat hij de bruidegom was, en hier en daar was er wel heel weinig tijd om bij te praten met mensen die we al lang niet hadden gezien... maar over het algemeen had iedereen het naar zijn zin en wij hebben ons in ieder geval prima vermaakt. De borrel zou om half zes stoppen en om zes uur zou iedereen weg zijn. Dat werd dus half zeven... 

De borrel begon buiten, op het terras. Hier en daar moesten de gasten vesten en jassen aan, maar we stonden droog en ik heb de hele dag geen moment last gehad van kou: integendeel, we waren blij dat het geen 30 graden was. Later begon het weer te druppelen, gelukkig konden we ook binnen goed terecht aan de veel statafels en in de zithoek. Er waren heel veel mensen, familie, vrienden, collega's, vriendjes van de kinderen (niet geheel toevallig kinderen van vrienden van ons of omgekeerd inmiddels...) Super leuk, alleen heb je natuurlijk weinig tijd om iedereen lang te spreken. 

De kinderen hebben zich prima vermaakt met kleurplaten en doolhoven, de snoeptafel (niet alle ouders waren er blij mee maar de kinderen wel!), de drone waarmee ze van bovenaf konden filmen, iPad, geheime hoekjes waar de pubers lekker konden chillen, de speeltuin waar tot grote spijt van mijn kinderen veel vriendjes en familie niet in wilden of van hun moeder niet in mochten vanwege te grote nat hout en modder (gelukkig heeft jongste en lekker met wat onbekende kinderen zitten spelen) . 

We hadden een half uur live pianomuziek van een collega van man die enorm goed kan spelen. Helaas was de gitaar van een neef (die ook heel goed kan spelen) vrijwel onhoorbaar in alle herrie.

We hadden een "photobooth" waar mensen met props (snorren, baarden, kroontjes etc en heel wat door man ge-3-d-printe attributen) voor een achtergrond van Alice in Wonderland op de foto konden. Ook daar hebben mensen heel veel lol gehad en wij hebben super leuke foto's. (Die ik hier natuurlijk niet allemaal kan laten zien i.v.m. privacy en zo, wie wil zijn eigen kop nu op mijn blog zien?!) Nu nog bewerken en er een bedankjes en een boek van maken... 


Te beschrijven bierviltjes met wens voor het bruidspaar als alternatief gastenboek. De "beschuitbus" (in de vorm van de 8 van augustus maar dan op zijn kant als oneindig-teken) heeft man zelf geprint.

Na de borrel konden mensen nog een speurtocht / wandeling in het park maken, of binnen blijven zitten met een veel te moeilijke quiz / kruiswoordpuzzel met persoonlijke vragen over ons opgesteld door mijn echtgenoot. 

Daarna diner met de familie en wat vrienden, toch nog 45 man totaal. Binnen eten, daarna nog wat binnen en buiten hangen, marshmallows op het vuurtje bakken, beetje kletsen beetje drinken. Gezellig! 

En natuurlijk ging er het een en ander mis. Ik was mijn boeketje vergeten mee te slepen naar de ceremonie. Niet iedereen heeft meegekregen dat er een gastenboek was, niet iedereen wilde op de foto, de akoestische gitaar was niet te horen, de lijst met mp3's van meer dan 7 uur lang aan favoriete muziek bleek ergens een probleempje te hebben zodat er slechts 4 nummers voortdurend achter elkaar werden afgespeeld, maar was er zoveel herrie dat niemand dat echt in de gaten had... 

Ondanks dat wij als bruidspaar met kinderen het idee hadden gehad als eerste weg te willen gaan om die hele stoet met zoenende gasten te vermijden waren we uiteindelijk toch de allerlaatste. De ceremoniemeesters gingen het park opruimen, de chauffeur probeerde onze auto te vinden. Stonden we daar, buiten, zacht temperatuurtje, droog, mooie sterrenhemel... al herinneringen ophalend. 

Het is een geweldige dag geworden. 



19 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd. Het klinkt als een mooie dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige foto's, en krek zo had ik jullie dag in gedachten: gewoon leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Wat een dag! En gefeliciteerd natuurlijk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk verslag! Ik heb het zeven jaar ook zo heerlijk gehad. Ik wil de foto's kunnen vergroten, maar dat lukt helaas niet. Wat ik zie ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ze leefden nog lang en gelukkig.......! leuk dat we toch een klein beetje mee mogen kijken bij jullie sprookje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige foto's en verhaal. Gefeliciteerd samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd kersvers bruidspaar! Al wat bijgekomen inmiddels? Het klinkt alsof jullie een hele fijne ontspannen dag hadden. Heerlijk! En je haar, echt zó mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd! Bedankt voor het laten zien van de foto's. Het ziet er prachtig uit! Ja, jammer van het weer, maar dat hoort nu ook bij de herinnering. Die photobooth vind ik heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat er geweldig uit! En ik vond je jurk prachtig, net als je haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er geweldig uit! En ik vond je jurk prachtig, net als je haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat ontzettend leuk dat je dit allemaal laat zien. Het ziet er uit als een prachtige dag en zo te lezen was het dat ook. Wa fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige dag dus. Natuurlijk gaan er dingen niet goed, maar weer andere dingen gaan weer heeeeeeel goed. Leuk verslag en nu maar fijn lang en gelukkig leven samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahh dus t is geweest! Gefeliciteerd!

    Ziet er mooi uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Stond een beetje achter met lezen ;-) Heel leuk verslag, fijn dat we mee van de foto's mogen genieten. Een dikke proficiat en veel geluk samen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's, stralend stel! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...