zondag 2 juli 2017

Vrijgezellenfeest?!

Manlief is gezellig met zijn broers een hapje gaan eten en een spelletje in de VR (virtual reality) room gaan doen. Samen afgesproken. Leuk.

Of ik ook.... ? vroeg iemand.  Moeten we iets...? vroeg de naaste familie zich af. Nou... eh.... ik heb het niet zo op vrijgezellenfeestjes. Net zo min als mijn familie. 

Net als met andere feesten heb ik het niet op verplichtingen en tradities. Ik vind het gruwelijk als er iemand "grappig" verkleed in de stad rondloopt op een zaterdagavond met een horde bezopen mannen of een horde giebelende vrouwen er achteraan. Wat plastic geslachtsdelen of platte teksten op bordjes en leuke opdrachten. 

Ook heel erg zijn de feestjes waarbij een groepje veel te nuchtere vrouwen een gezamelijke truttige knutsel moeten doen. De ene helft kent de andere niet, de schoonfamilie vindt de andere familie niet zo tof, en die ene vriendin is eigenlijk een vreemde eend in de bijt. Arrrgghh. 

Op zich vind ik het wél weer leuk om op stap te gaan, hapje drankje, activiteitje, whatever. In léuk gezelschap (dwz iedereen heeft er zin in en ze zien elkaar ook zitten): prima.

En toen kreeg ik deze uitnodiging in mijn brievenbus: 



Ik ben in!

10 opmerkingen:

  1. Dat zijn de betere feestjes idd. Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, heerlijk, dat is ook mijn soort feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, dat is leuk, gewoon gezellig
    Toen wij trouwden bestond er niet zoiets als 'n vrijgezellenfeestje. Als ik die gekke groepen zie rondlopen vind ik dat ik niks heb gemist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vrijgezellenfeestje was een diner met mijn vriendinnen en naaste vrouwelijke familieleden. Ik had het niet eens verwacht omdat wij gewoon zes weken van te voren de uitnodigingen verstuurden, dus iedereen was redelijk flabbergasted. Maar het was supertof en inderdaad geen gênante vertoningen.

    En wanneer mag jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lukt natuurlijk nooit om het iedereen naar de zin te maken: iedereen vindt wat anders leuk. En dat mag natuurlijk. Veel plezier met het geen-feestje...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt goed. Geen ge-poe-ha.....gewoon lekker met een stel vriendinnen een gezellige avond waar het onderwerp trouwen best wel eens genoemd kan worden! Have fun! Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Familie, geen vriendinnen. Wat het allemaal nog wat lastiger maakt, het ongedwongen leuk doen.

      Verwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...