dinsdag 4 juli 2017

Beugelbekkie

"Nu ben ik een echte burgpieper mama", zei dochter, zonder te slissen overigens. Na een uur op de stoel zaten de slotjes er in, de haken om haar kiezen voor de scharnier die over een tijdje geinstalleerd wordt, en een touw door de slotjes heen.

Echt leuk is het natuurlijk niet, maar voor het goede doel. Ze mocht wat ons betreft zelf kiezen of ze wel of niet wilde, en zij heeft het er voor over. Stoerder dan ik was vroeger! Aan de andere kant, tegenwoordig lijk je er bijna niet meer bij te horen zonder...

Ze wilde perse terug naar school "om aan mijn vriendinnen te laten zien". Ze kon niet stoppen met voelen en in de spiegel kijken. Pijn deed het nog niet echt, maar kan me voorstellen dat het straks allemaal wel gaat irriteren aan wangen en mond. Maar hé, daar hebben we geen tijd voor. Vanavond is er een eindfeest, en dan nog twee dagen "leukedingendoen" op school en dan nog weer eens een logeerfeestje van een vriendin buiten de klas en dan vrijdag nog een feestje van een mede-ex-groep-achter...

Gelukkig hebben we dan zes weken vrij om gewoon bij te komen van al dit geweld. Ik hoop tenminste niet dat we om de andere dag bij de orthodontist op de stoep staan om herstelwerkzaamheden te hoeven laten verrichten aan dit hele beugelgedoe.



2 opmerkingen:

  1. Tot grote vreugde van de orthodontist hoor je er inderdaad niét bij zonder beugel, kassa!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier jongste ook aan het beugelen. Gaat prima,maar inderdaad wel af en toe last.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...