zaterdag 29 april 2017

Ontlurkdag

Beste bezoekers, het is ontlurkdag! Wat betekent dat mensen die nóóit reageren maar wel meelezen vandaag even een heel klein beetje een tipje van de sluier mogen oplichten en laten weten dát ze er zijn. Doe je mee? Mag je de rest van het jaar weer gewoon lekker meelezen zonder commentaar achter te laten. Want dat waardeer ik ook zeer, dat er kennelijk mensen zijn die het leuk vinden om mijn stukjes te lezen en daar nog wel eens voor terugkomen.

(Maak ik gelijk maar even van de gelegenheid gebruik om me te verontschuldigen voor het feit dat hier op het moment zo weinig blogberichtjes van mij verschijnen. En dat ik niet meer elke dag trouw mijn rondje bij mijn medeblogsters maak of als ik al lees niet altijd meer reageer. Het is namelijk DRUK in huize Mammalien. Werktechnisch gezien, kindtechnisch gezien, trouwtechnisch gezien en dan kan ik er nog wel een paar verzinnen. Niet alleen de blogs versloffen, het huishouden ook een beetje. Helaas is ook een Mammalien niet in staat zich in twee of drie of liefst nog vier te splitsen.)

Voor ik weer heel snel verder ga met van alles en nog wat nog wel even de oproep: beste lezers, hoe heet je, waar kom je vandaan, hoeveel verdien je, houd je van slagroom, van sex of van macrameeën, heb je schaamhaar, hoofdluis of psoriasis? Wat vind je van deze site en wat wil je van mij weten? Laat het weten. Dank! Alleen je naam is natuurlijk ook goed :-)

29 opmerkingen:

  1. Gaaf dat je meedoet! Ik ben bang dat ik meer bij jou lurk, dan jij bij mij. Mea culpa.
    Enne: macrameeën met slagroom! Uiteraard ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een lurker ;) Corina, 31 jaar, vrouw van, moeder van 4 kids, boerin.
    En ja...leuk die alledaagse stukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sanderijn, het noorden, te weinig om van rond te komen, vaak wel, ja en geen idee, ja, nee en nee. Ik vind je humor en zelfspot heerlijk en vind veel herkenning hier. Op dit moment niets, je vertelt heel wat hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leven zonder schuld, het noorden, ik verdien te weinig voor wat ik doe 😉. Nee, nee en nee. Weinig, Nee en nog eens nee. Leuk en op dit moment niks 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik nou ook, dat te weinig verdienen...

      Verwijderen
  5. Kathleen, Antwerpen, België. Mama van twee jongvolwassen zonen, partner van een boer, buitenhuiswerkend (maar nu ff niet) meer dan ik verwachtte van mijn nieuwe job, maar de verantwoordelijkheden zijn navenant, ik houd van slagroom (met mate), van (goede) sex meestal wel. Bloedhekel aan macrameeën.Ja, nee, nee. Ik lees je blogs graag. Heel herkenbaar en heerlijke zelfspot. Ik ben helemaal tevreden met wat je nu deelt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je dat ik eigenlijk niet precies weet wat macrameeën is? Dank voor het compliment!

      Verwijderen
  6. Dát is dan weer niet zo'n slimme zet, als je tóch al krap in de tijd zit moet je natuurlijk niét mensen gaan oproepen m nou eens een keer niét te lurken maar een reactie te schrijven...of eh.... zie ik dat niet helder;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marjan uit Seatlle! Twee kids op de universiteit (een die zelfs over twee weken afstudeert, hoe kan dat?), ik brei en naai en maak graag foto's en lees heeeeel graag jouw blog iedere keer weer. Ik hou van slag room en vind mayonaise ook heerlijk (hier in Amerika eten ze dat absoluut niet met hun patatten en ik moet er altijd extra om vragen) Ik zie je af en toe bij mij voorbij komen en vind dat erg gezellig... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, tijd vliegt! Wel erg leuk om mee te maken, je kind aan het afstuderen...

      Verwijderen
  8. Ik lees en reageer(de)regelmatig. Eerst als Jet (van Verwonderd) en nu als Pien. Afijn, het is je vergeven dat je weinig blogt, je hoofd moet er maar net naar staan, zo gaat het bij mij ook.
    Succes met alle voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herkende je al aan je stijl van schrijven...

      Verwijderen
  9. Ik ben een mama van drie - in bijna dezelfde leeftijd als die van jou- uit het noorden van het land. Begin volgende week met mijn eerste baan sinds ik mama ben, weet niet wat ik ga verdienen - veel te blij met de baan! Slagroom graag op de taart en de aardbeien, sex kan ik wel macrameeën niet, ben volgens mij de enige ter wereld met schaamhaar....waarom is daar eigenlijk mode in? Ik ben dol op je blog vanwege de herkenbaarheid en je heerlijke kijk op de dingen. Trouw lekker in bijna wit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee hoor, niet de enige :) (Maar ik zeg niets! En al helemaal niet op mijn eigen blog.. straks leest mijn aanstaande het nog :-)

      Verwijderen
  10. Je blogjes vind ik erg leuk!
    Hoofdluis heb ik net met succes bestreden (en hoop het nooit weer te krijgen) en verder verdien ik niet veel. Maar heb wel een keileuke baan :)
    groetjes Germa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gruwel! Hoofdluis heeft mij vorig jaar bijna een depressie opgeleverd...

      Verwijderen
  11. Ik ben Jose en kom regelmatig bij je lurken. De laatste tijd om vooral je bruiloft niet te missen;)
    En mijn antwoord op de meeste vragen is nee en ik ben pensionada. Hoop dat je nog lekker lang blijft bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha fijn! De bruiloft is over een paar maandjes... dus nog even geduld (en daarna niet stiekem weggaan he... :-) )

      Verwijderen
  12. Reacties
    1. Gelukkig heb jij zelf een blog, daar lees ik alles :-)

      Verwijderen
  13. Ook ik lees gezellig met je mee, je schrijft gezellig en met een humor die mij aanspreekt.
    Moeder uit het midden van het land

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als ik dan toch aan het ontlurken ben vandaag..! Je staat in mijn lijst van WordPress en af en toe lees ik de hele lijst stukjes bij. Maar ik denk dat we vaker IRL bijpraten tegenwoordig ;-)
    (Krijg bijna zelf weer zin om te gaan bloggen nu ik net een hele bulk gelezen heb.)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha die vragen van je! Maar you know me... ik hoef niet te ontlurken...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Mammalien,

    Ik zit alweer achter mijn bureau op kantoor, terug van een korte vliegvakantie naar Zuid-frankrijk. Hoewel een stuk beter dan 13 uur rijden, is vliegen ook niet echt mijn hobby. Je vragen brengen mij aan het lachen, vooral die over schaamhaar. Sinds ik weer aan het sporten ben op een echte sportvereniging, heb ik onder de gezamenlijke douches de huidige schaamhaarmode kunnen observeren. En ik ben verbaasd: veel helemaal kaal (???? je bent toch geen meisje en je vriend/man toch geen ped*fiel), en op zijn hoogst een klein stripje met haar. Boven de 50 doen de meeste (maar niet alle!) dames overigens niet mee aan deze mode, ik ook niet. Heb wel wat beters te doen met mijn tijd.

    groeten uit Amsterdam


    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?