zondag 23 april 2017

Kinderfeestje: lekker zwemmen met zijn allen

En toen hadden we, naast de jarige, opeens 8 kinderen, in de leeftijd van 7 tot 14. Die oudste twee, die ken ik al meer dan 10 jaar, die zijn supermakkelijk en helpen goed mee de sfeer er in te houden en te zorgen voor de kleintjes. En de rest bleek ook eigenlijk heel gezellig. Thuis even uitrazen, beetje eten, cadeautjes doen, en toen naar het zwembad. 

Dat was natuurlijk top. Een groot zwembad, kinderen allemaal in het bezit van diploma's en konden zich goed redden. Hoewel de één wat beter zwom en het wat langer volhield dan de ander hadden wij als ouders niet het gevoel dat we ze voortdurend in het vizier hoefden te houden. Iedereen mocht dus vooral doen wat ie leuk vond: stroomversnelling, glijbaan, duikplank of golven, op pappa's nek zitten of stuivertjes opduiken van de bodem. 

Lekker ongedwongen en veel mogelijkheid om uit te razen, dat zijn wat mij betreft de beste kinderfeestjes, zeker voor onze jongens.  

De patat en/of tosti met ijsje achteraf viel natuurlijk ook in goede aarde, al lagen er al een paar van de jongere en/of minder ervaren zwemmers redelijk op apegapen. 

Eindconclusie: volgens mij was het een succes. Alle gastjes blij, er zijn geen kledingstukken of kinderen verloren (er was zelfs één sok over?!), en iedereen moe maar voldaan thuis afgeleverd. Jammer dat die ene jongen zo ontzettend veel en hard in mijn oor zat te tetteren op de terugweg. Volgende keer kofferbak in plaats van bijrijdersstoel.

De jarige zelf vond het ook heel gaaf, dat weet ik zeker. Had het hoogste woord, al vanaf de zwemles 's ochtends vroeg eerst nog, en van begin tot het einde feestje in de middag. Dat moest natuurlijk een keer misgaan. Tegen einde feestje maar vooral thuis op de bank en s' avonds in bed was het lontje kort, korter.. en kwamen de buikpijn en de keelpijn en de tranen en was hij echt verdrietig.

Het ís allemaal niet wat, voor ons ventje. Een week in de schijnwerpers staan, alle aandacht, alle hooggespannen verwachtingen, de stress rondom het (eigen!) feestje... het was misschien nét even te veel. Wilde zich helaas niet echt laten troosten. Gelukkig heeft een nachtje slapen hem goed gedaan. Net als de komende twee weken vrij dat zullen doen.

En ik? Niet dat ik de hoofdpersoon was, het was het feestje van jongste en die moest het - met zijn gastjes - naar de zin hebben, als ouder pas je je aan. Maar hé, dit is mijn blog, over mij, dus ik moet het toch even kwijt..

Blij was ik, met al die leuke kindjes die zo leuk met elkaar en zoon omgingen. Het vriendinnetje van jongste zoon - die ik stiekem wel veel op jongere versie van dochter vind lijken- had in dochter natuurlijk een enorm voorbeeld en grote vriendin gevonden ("willen jullie me adopteren?") en oudste deed ook leuk mee (in zijn nieuwe wel passende zwembroek haha). Mama blij. 

Tot ik - de meiden en de oudste waren aangekleed, ik dacht even "snel" te kunnen plassen voor ik man met de chaotische club kleine jongens in het kleedhok eventueel zou kunnen helpen - gigantisch onderuit gleed. "Even snel" en met blote voeten op een natte tegelvloer is natuurlijk vragen om ellende. Ik glipte, en vloekte, en viel met mijn volle (iets te volle) gewicht op mijn heup en schouder. En vloekte weer. Behalve dat mijn droge kleren nu weer nat waren had ik me echt wel flink pijn gedaan. Maar ik kon weer lopen en de linkerarm deed het nog, dus heb de anderen daar ter plekke maar niets verteld... 

Inmiddels is de heup is een grote blauwe bult geworden, de schouder deed erg pijn en was niet goed beweegbaar, maar een nachtje slapen heeft wonderen gedaan.





10 opmerkingen:

  1. Ahh hè, naar einde van een natuurlijk toch ook voor jou wat spannende dag/week. Lekker in bad? Naar bed met kruik? Zoiets. Ook mama's mogen aandacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren lekker op de bank onderuit naar tv gekeken, nu in bad :-) Komt goed!

      Verwijderen
  2. Au, pijnlijk einde van zo'n leuk feestje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het feestje fijn was. En verder hoop ik dat je snel weer helemaal pijn- en blauwvrij bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ouch voor de val. En ik herinner me dit soort kinderfeestjes nog goed van vroeger. 'We vertellen niet wat we gaan doen, maar neem je zwembroek mee,' stond er dan op de uitnodiging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ja heerlijk was dat. Nee geen idee wat we gaan doen! :-)

      Verwijderen
  5. Nog gefeliciteerd! En wat fijn dat het zo leuk was! Hoop dat je niet te veel last hebt van je val.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ouch! Pijnlijk voor lijf en waardigheid. Maar het feestje klinkt erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Auwie dat klinkt pijnlijk. Beterschap! Leuk feestje zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat een geslaagd feestje eindigt met een pijnlijke valpartij. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...