vrijdag 17 februari 2017

De bruiloft, een stapje verder

We zijn druk bezig met het zoeken naar locaties, brainstormen over ideeën. Alles wijst nu naar locatie X. De Y is top maar vereist een wat jonger en hipper en mobieler publiek dan wat wij hebben denk ik. Locatie Z is juist wat te burgerlijk en viel al helemaal af toen ik de foto's ging bekijken die eerdere bruiloften op facebook hadden gezet. Bah!

Locatie X heeft alles. Inclusief de hoogste prijs, hoewel ze dan wel weer als enige een offerte uitbrengen en niet zo maar wat waaien van "dat komt wel goed". Ze hebben veel ervaring met feesten en bruiloften, zijn flexibel, hebben veel uitwijkmogelijkheden binnen en buiten voor elke leeftijd, weersomstandigheden, zin om te zitten of te hangen of te wandelen, in gezelschap of even alleen. Mooie fotolocatie, vette speeltuin, water, bomen, terras en zaal zonder zaaltjesgevoel. Eten en drinken hebben ze overal wel zo'n beetje en overal rekenen ze gewoon de vette horecaprijzen. Maar goed, dat hoort er bij en we besparen weer op kosten voor decoratie en een dj. Het is maar wat je belangrijk vindt.

De grote lijnen worden dus wel wat duidelijk. Ceremonie, grote borrel en dan iets eten (en nog wat borrelen) met de "kleine" groep die toch best groot is - mede vanwege het gebrek aan anticonceptie in de tijd dat onze ouders jong waren.

Nu kunnen we dan gaan nadenken over details zoals "de jurk", bruidstaart, fotosessies en het diner. En wat voor alternatieven daarvoor zijn. Ik riep altijd: géén officiële bruiloft met moetjes (zoals die jurk en die taart en een zoveel gangen menu op in stof verpakte tafels en stoelen) maar ja, je moet toch iets aan en lekker wat eten bij de koffie of de borrel is ook wel prettig. Maar dat hoeft dus niet persé een (wat onze smaak betreft vieze en veel te dure) marsepeinen toren te zijn die we met veel ceremonieel aansnijden. Pappalien is liefhebber van macarons, ik minder, maar ze zien er wel spectaculair uit. Kun je ook torentjes van bouwen.

Afbeeldingsresultaat voor macarons toren
Pinterest
Wat De Jurk betreft. Dochter had in haar hoofd dat ik in een soort prinsessenjurk van veel witte stof met tierelantijnen sluier en sleep mijn opwachting maak en vooral dat zij dan ook een bijpassend bruidsmeisjesuniform krijgt. Kom op zeg! Niet alleen vind ik het zonde van het geld, het is ook niet mijn smaak en het past ook niet echt meer. Ik ben allang geen naïef slank maagdje van 18 lentes meer die denkt dat ze een prinses is en een haar bruiloft de állermooiste dag van haar leven.

Dit wordt 'm dus niet...
Aan de andere kant, ik wilde eerst gewoon een King-Loui-tje kopen van het huidige seizoen, maar daar begin ik over te twijfelen. De bruid moet toch wel een beetje opvallen tussen de andere gasten. En natuurlijk krijgt dochter een mooie jurk, eentje die we allebei mooi vinden en bij haar past. En de jongens krijgen natuurlijk een pak met vlinderstrik. Hahahhahaa. (Ik ben al blij als de jongens hun haar wassen en een nieuw t-shirt aan willen, of ze al dan niet met blote benen mogen bedenken we later nog wel.)

En dan de ringen! Oeps. Die hebben we al. Dertien jaar geleden gekocht, en nog steeds heel blij mee. (Wit) goud, diamant, sieraden... altijd prettig om te hebben wat mij betreft en je doet er véél langer mee dan met een macaron. Zou ik misschien mijn aanstaande kunnen overtuigen dat we nog wat extra's bestellen bij die man die deze ringen heeft gemaakt??

17 opmerkingen:

  1. Het is wel essentieel inderdaad dat jij er als bruid uitspringt en als zodanig herkenbaar bent. Anders is het toch jammer.

    Misschien komt de Zeeman dit jaar nog weer met een trouwjurk?!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een echte bruidsjurk voor een koopje wilt vind je best wat op internet: bonprix, light in the box... vraag me wel af hoe de kwaliteit is.

      Verwijderen
  2. Wél een plaatje hoor die bruidsjapon op de foto. maar er zijn genoeg mogelijkheden om er als een echte bruid uit te zien.
    Toen ik destijds met m'n kleindochter mee mocht slaagde zij in Den Haag in een winkel die héél veel mooie lange cocktailkleding heeft in alle kleuren van de regenboog. Kleindochter ging wél voor wit en slaagde daar voor rond de 500 euro, wat helemaal niéts is in de bruidskledinghandel;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vertelde al over mijn Stepsjurk. Ben er nog steeds helemaal fan van. En kon hem nog af en toe aan na de bruiloft. http://s91.photobucket.com/user/toaske/media/160410026.jpg.html?sort=3&o=13

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hoor, al die plannen die je maakt. Als ik het over zou doen, zou ik nu veel meer naar onze eigen wensen kijken ipv die van m'n school.ouders die nogal wat noten op hun zang hadden toen.

      Verwijderen
    2. Wat leuk MRs T om die foto's weer te zien... en wat zijn de meiden nog kléin! Wow...

      Verwijderen
    3. Pien, misschien een voordeel als je op latere leeftijd trouwt... meer je eigen "ding" kunnen doen? Ik probeer wel naar gasten te kijken in de zin van "heeft iedereen het leuk op het feest, ook de kinderen en de niet mobiele ouderen". Maar niemand hoeft me te vertellen hoe "het hoort"....

      Verwijderen
    4. Inderdaad, die bruiloft hielden we toen zo als algemeen gewenst was. Maar dat hebben wij weer goed gemaakt toen we 25 jaar getrouwd waren. Heerlijk ons eigen ding gedaan!

      Verwijderen
  4. Had ik toch ècht gedacht dat jij voor een prinsessenjurk zou gaan :-)
    Leuk, die voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk allemaal zeg! En ik zou wel voor een mooie jurk gaan hoor (hoeft geen bruidsjurk) maar wel een jurk waar jij je speciaal in voelt. Als ik om de hoek woonde zou ik er zo een voor je willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk allemaal zeg! En ik zou wel voor een mooie jurk gaan hoor (hoeft geen bruidsjurk) maar wel een jurk waar jij je speciaal in voelt. Als ik om de hoek woonde zou ik er zo een voor je willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk allemaal zeg! En ik zou wel voor een mooie jurk gaan hoor (hoeft geen bruidsjurk) maar wel een jurk waar jij je speciaal in voelt. Als ik om de hoek woonde zou ik er zo een voor je willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat jullie gaan trouwen. Was je even kwijtgeraakt op het www en nu ik je weer gevonden heb meteen zo'n mijlpaal! Gefeliciteerd en succes&veel plezier met alle voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf wel die macarons als toren. Wij deden gelukkig maar heel weinig 'zoals het hoort' en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Criteria voor de jurk: dat je weet dat hij je goed staat en dat hij comfortabel genoeg is om er niet steeds aan te hoeven denken. Geen nét te laag decolleté, geen opkruipende rok etc...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha leuk een bruiloft gefeliciteerd iig alvast.
    Zelf zou ik denken, t is jouw dag, doe vooral wat jij LEUK vind, king louietjes zijn altijd leuk/goed en zitten vaak lekker toch?
    Waarom niet doen dan?
    En ehm voor t overige geldt wat mij betreft t zelfde :-) als die jurk, doe wat je leuk en lekker vindt, al neem je een vega wortelstaart als bruidstaart?
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...